YMM'den Millet Partisi'ne Düşünceler, Eleştiriler ve Çözüm Önerileri - 4

Çarşamba, Ocak 20, 2010

birinci bölüm: http://mucadeleci.blogspot.com/2010/01/ymmden-millet-partisine-dusunceler.html
Ben siyasi faaliyetlerde de, günlük hayatta da çözüm önerisi olmayan eleştiriyi hep dedikodu ve kolaycılık olarak görürüm. Birçok şeyi beğenmeyebiliriz, yanlış buluruz. Buraya kadar normal ama doğrusu şu: Daha iyisini yapabilmek için senin önerin ne? Ne yapmalıyız madem?

Yukarıda sıralamaya çalıştığım belki istense daha da artırılabilecek eksiklikler için doğruluğuna inandığım ve Türkiye’nin değişik yerlerinden pek çok arkadaşımızın da katıldığı veya benzerlerini seslendirdiği çözüm önerilerine geçiyorum şimdi. Üç aşamalı bir faaliyetle önce teşkilat-parti anlamında toparlanır ve şöyle bir doğrulur sonra gayretimiz ve nasibimiz oranında davamızı sürdürürüz.


1. AŞAMA

Planın 1. aşaması tamamen kendi içimize yönelik derlenme toparlanma, tamir etme aşaması olmalıdır. Yazının başlarında değindiğim temel ölçülerimiz dışına çıkmamış, karakterini kirletmemiş bütün kardeşlerimiz tekrar partiye kazandırılmalıdır.

Bu öyle söylendiği kadar kolay olmayacaktır. Uzun, zahmetli ve Eyüp sabrı ve kararlılığı gerektiren bir çabadır. Bizim arkadaşlarımız tam anlamıyla gönül neferleriydi ve o gönüller çooook ihmal edilmiş, çok kırılmıştır. Bu tamirat mevcut kalan bir avuç il ilçe yöneticileriyle olmaz. Bu zor işi başaracak bir tek kişi vardır. Bu kişi tahmin ettiğiniz gibi hepimizde emeği bulunan kıymetli Aykut Ağabey’imizdir.

Hele bu hareketin ilk yıllarında var olup bugün bir şekilde uzakta olanlara ancak Aykut Ağabey ulaşabilir; onların dilinden, gönlünden ancak o anlayabilir. Bu çabanın gösterilmesi şarttır. Her türlü kaprisleri, sızlanmaları, şikayetleri, eleştirileri göğüsleyip onları yumuşatmak da ancak bir büyük insanın başaracağı büyük bir mücadeledir. Bugün başlansa en az altı ay sürecek bir çabadır bu. Üstelik bu dönem İstanbul’da ayağa çağrılarak değil; gönül kazanmak için illere-ilçelere hatta köylere kadar gidilerek fertler, gruplar ve bölgesel toplantılar bazında çalışılacak bir dönemdir.

Bu sitede yayımlanan ve “Bir Davet Anadolu’mdan” isimli şiirimde de on küsur yıl öncesinden bu mesajı vermek istemiştim. Bence 1. adım tartışılmaz bir şekilde budur. Benim kadro elemanı olmuş yetişmiş arkadaşım dururken başkalarıyla bu yük taşınmaz. Sokağın bininden benim birim iyidir.

2. AŞAMA

Sayın Genel Başkan’ın, PARTİ GENEL BAŞKANLIĞINI BIRAKIP gerçek bilge liderliğini ilan ettiği dönemdir. İsterse bu karar, birinci aşamaya başlarken de ilan edilebilir. Hatta bu belki daha iyi bir etki yapar. Kimse merak etmesin ki böyle bir karar Aykut Ağabey’i daha yüceltip, gönüllerdeki yerini ebedi kılacaktır.

Bu dönemde bir geniş istişare kurulu geçici olarak görevlendirilip parti, genel kurula hazırlanır. Genel Başkanlık ve yönetim organları için hiç kimselere bir işaret, bir vekâlet verilmeden hürriyet içinde bir genel kongre hem kişilerdeki ümidi ve coşkuyu artırır hem de demokrasinin gereği önce içimizde yaşanmış olur. Bu dönemin teknik ayrıntıları 1. aşamanın başarısıyla doğru orantılıdır.

3. AŞAMA

Yenilenen parti kervanının yola çıktığı dönemdir. Bu gerçekleşirse elbette ne olacağına kimse garanti veremez ama ümitsizliğin haram olduğu bir inancın mensupları bir de mücadeleci sıfatını taşıyorsa başarı da Allah’ın izniyle gelir.

SON SÖZ

Bütün bunları yazının içinde de sık sık zikrettiğim nedenlerle yazdım.
Şu ana samimiyetle söylüyorum vicdanımda büyük bir rahatlama var. Görüşlerim eksik, yanlış olabilir; ama asla kasıtlı değildir. Şahsım adına hiçbir beklentim ya da hesabım -Allah şahittir- söz konusu değil.

Bunları yazarken amacım, arkadaşlarımız arasında defalarca konuşulan ve adeta ortak akıl gibi işlenen düşünce ve görüşlerin çok daha geniş bir platformda ele alınıp tartışılmasını sağlamaktı. Umarım bu yazım, düşünülen amaca ulaşmaya vesile olur. Ya da farklı görüş ve düşüncelerle boynu bükük parti ve teşkilata bir can gelir.

Kamuya açılan her yazı ve düşünce gibi bunlar da benden ziyade okuyuculara aittir artık. Elbette eleştirenler de olacaktır. Umarım en fanatiklerimiz bile mücadele terbiyesinden nasibini aldıysa ne yazacağını bilir. Değerlendirmelerin beni veya bu siteyi hazırlayan Fatih Gündoğan kardeşimizi değil; başta genel başkan ve genel merkezi ve daha sonra içindeki dışındakiyle koskoca bir mücadeleci kitleyi ilgilendirdiğini unutmayalım.

Allah, hayırla başlayan her adımımızda yar ve yardımcımız olur inşallah.

Tevfik Yaşar Tekeli

17 yorum:

Ziyaretçi,  24 Ocak 2010 20:30  
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Ziyaretçi,  24 Ocak 2010 20:31  
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Ziyaretçi,  24 Ocak 2010 20:35  
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Ziyaretçi,  25 Ocak 2010 12:37  

Mücadeleciler,

Yaşar Kardeşimin söylediklerine tamamına katılıyorum.

bu kervan siyaset kervanı,
boyutu farklı,
doneleri farklı,
cemaat değil anlayacağınız...

"Fitne" ise hepsi... Osmanlı padişahları dahi "fitne"ye son vermek için görevi devretmişlerdir.

Aykut Ağabey, bunca mücadeleci'den yükselen sese kulağını tıkamamalı...

İla nihaye, hepimizin saygın bir ağabeyi olarak kalmalı.

Bunun için de yapması gereken belli.

Siyasetin içinde iseniz,
içindeysek,
bu taleplere açığız demektir.

O halde sorun yok. Öyle nazik bir dille yazılmış ki yazı. Hakikaten bir sorun yok.

İnşaallah Aykut Bey de okuyacaktır, değerlendirecek ve gereğini yapacaktır. yapmalıdır!

Ziyaretçi 25 Ocak 2010 15:32  

Mehmet Abi, Tevfik Abi'nin şiirlerini http://mucadelecisanat.blogspot.com a taşıdım...

oradan okuyabiliriz artık, teşekkür ederim eklediğiniz için.

Allah'a emanet olun.

Ziyaretçi,  25 Ocak 2010 17:20  

Sayın Tekeli;
inşallah bu çağrınız küllenmeye yüz tutan ateşi yeniden alevlendirecektir.
"Zafer Hakkın ve Hakka inananlarındır."

Ziyaretçi 25 Ocak 2010 17:25  

küllenmeye yüz tutan ateşin alevlenmesi, bir çağrı ile olmayacak kadar meşakkatli bir iş olsa da, mücadele'nin yoğun biçimde tartışılması, konuşulması, yapılan her faaliyet o ateşi harlamaya vesile olacaktır Allah'ın izniyle.

Ziyaretçi,  26 Ocak 2010 09:54  

Gözüm abim, samimiyetini takdir ediyorum! Lakin, suçlu aramaktansa önerileri değerlendirmek durumunda hissediyorum kendimi.

illa bir suçlu arayacaksak, gemi kayalıklara çarparsa geminin kaptanını suçlarız. O yüzden bırakın suçlu aramayalım abi.

Önerilerin tamamına destek veriyorum.

ayrıca yazı eklerken değerli abim, aradaki "devamını gör" textlerini çıkartırsanız buraya da uygun olacaktır. Yoksa pek uygun olmuyor...

Site yönetiminden rica ediyorum, buraya uygun olmayan mesajları kaldırsınlar.

Ziyaretçi,  27 Ocak 2010 08:40  

Merhabalar,

Aykut Bey'in bu öngörüleri vahiyle yaptığını düşünmüyorsanız eğer, etrafındaki kadronun cansiperane çabalarını görmezden gelemezsiniz.

Aykut abi'nin öngörülerini andığınız her yerde, tüm abileri anmak zorundasınız.

Selamlar.

Ziyaretçi,  27 Ocak 2010 12:06  

Ben anmasam ne yazar,Hak ansın yeter ki. Tabiibiz bir kadro hareketiyiz.
ve bu kadronun başına da hepbirlikte ittifatla sayın Edibali"yi getirdik.
Hak ve Millet mücadelesine zerre kadar katkı sağlayan ve sağlayacak olandan Allah razı olsun.
Mehmet MUTLUOĞLU

Ziyaretçi,  27 Ocak 2010 13:32  

Amin ağabey. amin...

Ziyaretçi,  27 Ocak 2010 15:31  
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Ziyaretçi,  28 Ocak 2010 12:37  

Mehmet Bey, yorumlarınızı yazarken imlaya biraz dikkat edebilir misiniz lütfen? okumak zorlaşıyor.

ayrıca, parti'den bir hareket beklemek mantıksız diye düşünüyorum. sebepleri bu tartışmalar çerçevesinde bir başka başlıkta yazıldı.

Ziyaretçi,  28 Ocak 2010 12:38  

Yaşasın Millet,
Kahrolsun Millet Düşmanları!

Ziyaretçi,  28 Ocak 2010 14:19  

Aynı düşüncelere ben de sahiptim, Mehmet bey gibi sürekli hüsn-ü zan'da bulunmak istiyorum lakin olmuyor. Açıkça koltuk sevdası gibi algılıyorum bu durumu artık. Neden?

Çünkü hangi mücadeleci ile konuşsam partili değil. Hangi mücadeleci ile konuşsam benzer sıkıntıları dile getiriyor!

Söz böyleyken böyle, yazılanlar arkadaşlarımla paylaşıyorum ve yeniden görüyorum ki farklı düşünen pek yok... En farklı düşünenimiz partiyle bir yere varılmayacağını fesh edilip örgüt çalışması yürütülmesi gerektiğini söylüyor. Ben partinin gerekliliğine inanıyorum fakat yeni kadrolarla!

Eh inşaallah o günleri de göreceğiz.

amin.

Ziyaretçi 28 Ocak 2010 15:44  

Affınıza sığınarak, konu ile ilgisiz bazı yorumları kaldırım. Mehmet abi, facebook'ta yapılan eleştirilere yazdığınız notları derleyerek onları, "eleştirilere yanıtlar" ana başlığı ile bir makaleye dönüştürdüm ve ana sayfadan yayınladım.

bağlantı: Eleştirilere Yanıt

Mücadeleciler, bundan sonra gelecek olan yorumlarda konu çerçevesinde kalmaya özen gösterirsek memnun olurum.

Selam ve dua ile.

Ziyaretçi,  8 Ağustos 2010 11:15  

selamün aleyküm ben malatyalı bir kardeşinizim malatyada millet partisi harika çalışıyor biraz malatya önemse harika bir şeyler olacak lütfen malatyayı önemseyin 29 marrta harika çalıştılar orda üç tane yürek var sanki dağı omuzlamışlar üç kişi ile bu çalışmalar yapılıyorsa biraz destek ve arkadaşlarla neler yapılmaz ki

Yorum Gönder

"Mücadele Birliği nasıl ki kurluduğu yıllarda sahabe iştiyakı, imanı, gayreti ile çalışmışsa; Bugün de hiç bir grup, parti, şahıs tekelinde değildir.

Bu teşkilatın tezgahından geçenler yine aynı kardeşlik duyguları ile birbirlerine bağlıdır. Bunu ifsad eden, arada husumeti yayanlar asla Mücadeleci olamazlar!"

Son Yorumlar

İman Et
Mücadele Et
Zafer Senindir!
Zafer Hakkın
ve Hakk'a inananlarındır!
Kopyalama hakları: GNU, GÖBL.